Jom CLICK untuk auto CLICK disini.. :)

Monday, May 10, 2010

Apa anda rasa..

Cuba korang baca n fahami isi hati cite ni yerk. Ni kisah masa sepanjang aku berada di UiTM

sem 1
1. kami ber-4 dalam satu kumpulan. Tapi setiap kali ada tugasan, kami bincang ber-3 jer. si A (grup member) sibuk nak balik cepat n datang ngam2 masa kelas dah start. pastu, time present, dia akan present jer ape yg dah kami buat

sem 2
1. kami satu kumpulan lagi... ber-5. asgnment 1- aku buat ngan zurai. dia langsung tak amik peduli. tak tanye kabar pun. so, untuk asgmnt 2, aku n zurai pun buat benda yg sama kat dia.. fairkan!

2. satu kumpulan lagi. ber-4. Kami perlu dapatkan data untuk asgnment dari data stream kt library uitm. hanya uitm shah alam yang ada data stream ni. aku tak reti pakai sistem ni. sume org tak reti, walhal petugas libary pun tak tau. aku pakat ngan grup membet untuk datang awal ke library untuk tenyeh sistem ni. minggu pertama aku dtg ngan zurai jer. dia bagi alasan tak bleh datang. aku dah bazirkan setengah hari kt sistem ni, tapi tak dapat juga.

minggu ke-2. aku suh lagi sume grup member dtg awal untuk godam sistem ni. aku cam biasa datang se awal 9 am. zurai datang 9+. tapi dia boleh bagi alasan

"aku tak boleh datang awal, aku nak basuh baju"
helloooo ko sorang jer ker nak basuh baju, aku tu haaa.. siap travel s.a- ktn, sempat jer manage kain baju.. please laa nak seribu daya..

dan akhirnya dia datang time kitorg dh nak g lunch. kul 1 kut. sengih2 minta kitorg amik data tuk dia jg.. dan aku, tolong la juga..

sem 3

1. satu kumpulan ber-3. tak taula camne bleh sama2 ngan dia lg. ntah camne satu hari tu dia demam.. terukla kut, tak leh bangun. maka aku ngan zurai buatla assngmt yg susah giler tu ber-2 jer. dan bila time present, dia present jer.. hangin tak ko

sekali tu, asgmnet terakhir untuk paper ni, aku dh siapkan ngan zurai. aku suh dia presen je sbb malas nk pk lagi pasal preparation tuk presentation. aku bgtau dia, aku n zurai dh siap buat. ko present je nanti. ok katenye.

aku pakat ngan zurai. nak tengok setakat mane dia amik berat pasal grup asgmnet kali ni. langsung dia tak tanye kabar hinggala 2 hari sebelum present, aku yg mesej dia,

aku dh emel slide presentation. ko print sbb aku takde printer.
ok sok la aku print. aku dah balik umah
aku tanye lagi. ko tak nak baca dulu ker tuk present sok
' takpe, esokla'

nah amik ko.. esok tu, aku biar jer dia kontang kanting sorang2 prin, n presen. angin tak ko,, betapa dia tak amik kisah walaupun benda tu dah siap. sebabnyer... sebelum ni, sume aku n zurai yg kena pastikan bab compile n prin. dia cuma submit part dia.. pastu present. tak amik tau sape nak compile, sape nk prin... haaa puas hati aku..

2. another paper ber-4. kami buat presentation ikut negara. bila tiba masa present, dia bleh buat special presen ngan buat idea bagi ucapan selamat pagi dalam bahasa negara tu.. kononnyer nampak kelainanla.. mmgla cantik.. tapi bukanker lagi bagus kalau ada ucapan tu kongsi ngan kami sume. kami ada 4 negara. kalu sume org bagi ucapan dalam 4 negara masing2, bukan ker lagi hebat namenya. tu maksudnyer.. untuk kepentingan diri sendiri.

pastu, untuk report writing.. zurai dah siap emelkan satu soft copy supaya sume org compile dalam file ni. dah siap edit ngan header, footer, tajuk, cover dan sgbnya.. tapi punyela dia ni tak amik kisah.. dia hantar dalam page kosong. maksudnya bukan dalam file zurai bagi tu.. last2 sape yg kena compile n edit smula.. aku jugak... hampeh

aku emel kt sume org suh betulkan references... banyak salah.. tp hampeh.. aku jugakkk
pastu, zurai suh dia emelkan complete report kt Dr. punyela dia ngelak tak nak buat.. nak suruh emel pn tak nak.. angin betul zurai. pastu, zurai nampak dalam emel dia... dia tak pernah buka or click pun complete report yg kami dh compile n edit tu.. maksudnyer, cam biasala.. dia settlekan part dia jer.. pastu tak kisah daa apa berlaku lepas tu.. ape punye org daa camtu

so.. ape yang anda fikir n rasa. adakah sama seperti yg aku n zurai rase? dan adakah patut kalau dia tak nak tegur aku n zurai pastu.. atau adakah aku n zurai yg sepatutnya tak tegur dia..

ape2 pun.. aku rasa aku tak bersalah dalam hal ni..
anda?

3 comments:

gladicemaya mohd said...

nan hado la dapat member's group mcm tu sis.... erkk mnta jahohhhh

gladicemaya mohd said...

neway, saya pn tgh godam datastream.

gladicemaya mohd said...

sensorangggg erkk

Happy Birthday Princess!

Hasya Addini

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Same dress, toys and bed..but different Addini