Jom CLICK untuk auto CLICK disini.. :)

Tuesday, October 26, 2010

22.10.10 New life begin






Alhamduliillahh.. bab kata okb.. 1 impian telah tercapai..

aku.. kurang hebat cozzzzzzz

hehehee... dah 7 taun kawin.. dah 7 taun jg aku tak pandai bab2 ni.

1. bangun buat susu anak tgh2 mlm dan awal2 pg

dah lama rasenya aku bersara dr buat susu ni.. Dear akan volunteer bangun setiap kali anak2 nangis nk susu.. sebelum pegi keje 6.30 pg pun dia akan siap2 cari botol susu dan buatkan mereka sorang satu.. jawabnyer kalau dia outstation, aku hanya buatkan susu mereka bila aku dah siap pakai baju nk g keje. tu pun on demand purpose.. tak order, takde la..

aku jg hanya bangun mlm jika tilam basah sbb pampers bocor, mereka demam.. mmmmmmm tu jer kut.. lainyer aku bangun jika Dear kejutkan suh tengokkan budak2 tu.. heheee

2. layan amna nangis mlm2
amna tak habis2 gatal exzema.. tiap mlm dia mesti nangis gatal minta org garukan.. dan dia akan tolong garukan badan dia.. hinggala dia tidoooooo . time dia nangis mlm2 pun dia akan temankan lg .. garu2 badan dia... aku....???? zzzzzzzzzzzzzzz except on demand purpose

3. sikat kutu
anak aku mmg ada masalah kutu. aku tak boleh lg nk pura2 bab ni.. dulu malu jg bila org tau anak aku ada kutu. tapi nk buat camne.. dah rumah pengasuh ada kutu... maka, berjangkitla anak aku.
jadi, sejak kami tau mereka ada kutu, maka operasi membanteras kutu ni akan diadakan pd setiap hari. maka.. Dear akan sikatkan kutu mereka ni, setiap hari.. ulangg... tiap2 hari tau sapa takde kutu tu. esok dia sambung sikat lg kasi clearance stock lg.. begitula tiap2 hari. Tapi aku... cuma tengok dan buat2 tengok, buat2 sibuk, buat2 terjerit nampak kutu.. etc.. huhuuuu... dah setahun lebih rasanye aku tak pegang sikat tu dan penyek kutu tu rasenya... mmmmmmmmmmmmm... thanks a lot dear

3. bersih laman or taman
dulu.. sejak duduk kt rumah ni.. hinggala aku start blajar master, berulang n bz manjang ngan assignment n exam, aku tak pernah bersih longkang ker, tebas rumput ker, sapu laman ker.. pegang cangkul dan sabit lagi laa tak pernah... huuu haru betul aku ni..
tapi sejak aku dh free ni, rumah aku dah bersih sentiaasa. walaupun aku tetap tak pernah pegang cangkul n bersih longkang... tp aku tetap akan bersihkan laman... sapu sampah, kutip sampah, kiranye dh bersih ... yeaaa tamanku cantik

4. kebersihan anak2
aku tak pandai potong kuku anak masa diorg baby.. tak berani konon2nyer.. heheee.. thanks Dear kerna tolongku bab itu yer. dan hinggalah diorg ni dah besar pun.. Dearlah yang tetap tulung potongkan.. aku dah pandai dah potong kuku diorg yg beso ni cuma kadang2 cuai.. tak perasan kuku depa dh panjang rupanye.. heheee

5. kesihatan anak2
pantang anak bersin or selsema or panas sket, Dear mesti pesan kat aku suh bg makan ubat or beli ubat kt diorg.. huuu... aku lak.. ala sket2 takpela.. kalau dah teruk sangat baru bg ubat

6. paku
anda sume pernah paku rumah? aku ni.. bab nak paku langsir mmgla suruh Dear kan.. sebab tinggi.. tapi aku tak pernah paku rumah aku sendiri.. sume Dear.. ntahla.. aku dah jadi tak pandai nak pegang tukul kut.. ahakss

7. bersih kipas..
kalau kakakku begitu hebat cuci kipas tinggi masa preggy, tapi aku ni.... kipas tegak pun tak pernah aku cucikan inikan pulaa kipas tu..

8. buang ulat
dia akan jadi superhero hasya bila ada ulat gonggok dalam bilik air. dia akan buang ulat tu tak kirala spray ngan air ke apa2 laaa... yess dia jg akan jd superheroku setiap kali ada katak yang tumpang berehat kat pondok indahku.. uweekkk geli ooooo

9.
10


mmmmmm apa lg yek... banyak dan tak terbilang rasenya..
so ooooo adakah aku ni terlalu tak hebat mengalahkan kakak aku yg cukup hebat tuuu!!
ooohhhh my dear thanks a lot atas jasa2mu... pandai ejas my kelemahan kannnn.... eh ehhh kelemahan ker ambil kesempatan.... hahaaaa sebenarnya... untuk manja2 sayang.. kan kann..!!

semoga dirimu akan tetap menjadi our heroes selamanya.... yeahooooooooooo!

Kakakku hebat!

mmmmmmmmmm...... yess!! dia hebat di mataku.. sebab aku tak hebat sepertinya di mataku.. huuhuuu

Aku tak penah buat benda2 ni semenjak aku kawin..

1. cuci kipas syiling..
kakak aku cukup hebat! dia cuci kipas syiling yang tinggi kt rumah dia masa dia dah 9 bulan preggy dan duk tunggu hari jer.. wahh hebat kan! aku..?? huuuu.. jolok kipas pun tak pernah

2. bancuh susu anak2 tengah malam buta
haaa betul2! kakak aku akan bangun malam2 buta untuk buat susu anak dia... masa dlm pantang anak ke-3 pun dia juga akan bangun bancuh susu anak dia yg no. 2. hebat kan!! aku... huuuuu ....... oohhhh... aku cuma akan bangun jika perlu untuk tukar pampers yang bocor, anak2 aku demam dan muntahh.. dan kritikal2 sajeee....

3. cuci longkang or sink tersumbat yang kotorr amat
yeaaa... aku masih ingat dia buat sume tuuu sorang2! sampai clear sink n longkang tu... hebat kan kannn... aku??? ishhh.. amat mustahil dan pelikla kalu aku yg buat sume tu... aku rase cam nak muntah jer... errkkkk teruk ker aku nii??

4. uruskan sume belanjawan keluarga
dialah menteri kewangan keluarganyer. dia akan uruskan sume2 belanja dan pendapatan keluarganye.. dia akan kira campur tolak, file apa2 yg patut dan sebgnya laa.. akuu?? aku uruskan juga.. tapi tak semua dan tak sedetail dia.. dia cukup lengkap n perfect. kira kalu ada auditor datang takde masalahlaaa . baguskan!!

5. urusan anak2
sume dia akan bereskan.. dari hal potong kuku, basuh berak anak, tukar pampers, pakai baju anak bab kata sume laa... waahh respect betul aku..! sebab... potong kuku anak-----> aku buat time terpaksa jer.. huuuu masa Dear takde jer, basuh berak ----> anak2 suh Dear jg, tapi lately ni anak dah mula suh aku daa huuu, pakai baju----> tu kdg2 aku buat laa

6. masak2
dia sentiasa masak. pagi, tghr, mlm. dan dia akan masak dan duk kt dapor sorg2.. dari mula masak, hinggala basuh periuk belanga.. hebat kann!! aku...??? haaaaa mesti Dear ada skali... kalau tak tukang kacau senduk, tukang basuh periuk belanga , or tukang wat air or tukang wat sibuk2 kt dapo or tukang jenguk2 jer or tukang kemas meja mkn or tukang sapu nasi tumpah kt lantai... huuuuuu dia mmg hebat leh wat sorang2 tak macam aku nii

Monday, October 18, 2010

No.1

Alhamdulillah
Hasya dapat no.1
4 paper 100 - BM, science, math, jawi
BI-98, Arab -99

lebih kurang gitu la..
aku tau dia boleh buat yang terbaik.. cuma kdg2 dia careless masa jawab periksa
so.. kali ni, aku pesan kt dia tips jawab exam.. hehe.. sekadar nak bagi moral support
dan alhamd.. Hasya masih anak ibu n abah yang hebat

Amna..??? sibuk tanye "Amna dapat no. brapa ibu...??
"Amna pun dapat No. 1 kt school mamak (k. leha).. hehe.."
lalu dia pun cam biasa menjerit riang... over lak tuu... haishh.. anak2 ibu penyeri hatiku... I luv U!!

Haru

Kami ke kubur lagi.. di bulan Syawal.. bersama bonda dan kami berempat
sempat baca yassin beramai2.. tiba2 Hasya bersuara.. dengan nada yang agak perlahan..
"ni kubur suami Tok Ma ker..? Suani Tok Ma tanam dalam ni ker"
"ye.." sahut tok ma.

huuuuuuu apa perasan kalian jika ditanye begitu oleh cucu? nasih baik suara Hasya masih dalam nada menghormati orang tua..
haru..
dan aku tak tau apa perasaan tok ma.. moga dia terus tabah seperti selalu.. amin

Ibu Mertua

Petikan kata2 bondaku suatu ketika dulu..

"Ibu mertua saya baik ngan saya masa suami saya ada.. tapi bila suami saya takde.. mcm2 hal yang berlaku.."

Tapi yang aku tengok.. bondaku masih memuji2 akan ibu mertuanya itu.. rasenya jarang atau tak pernah aku dengar keburukan ibu mertuanya itu kecuali yang masih terbayang2 di ingatanku.

Seingatku.. bukanlah ibu mertuanya terlalu teruk.. tetapi lebih kepada pengaruh ahli keluarganya yang lain..

dan aku.. ibu mertuaku.. ada kelebihan dan kekurangannya

awal perkahwinan.. biasala.. proses kenal mengenal, suai kenal, hahaa.. banyaklaa jugak gaduh2 sayang.. heheee
tapi dah lebih 7 tahun kenal dia.. maka aku dah kenal hati budinya.. aku sayangkannya sama macam kasihku pada bonda.. betulll tak tipuuuuuuu
kami akrab, berborak (mesti pilih topik dia la.. hehe), shoping, jalan2, masak2, mmm macam2la..

semoga hubungan kami akrab hingga ke akhir hayat.. amin

Al Fatihah

Al fatihah.. untuk nendaku Tengku Endut pada 071010 .. disemadikan bersebelahan kubur anaknya Engku Yusof (arwah ayahku yang meninggal pada 051088) dan suaminya Tengku Ibrahim (datukku)..

Maka janganlah kerana pemergian mereka2 ini.. maka semakin terputuslah lagi hubungan sesama muslim antara kita dan saudara2 sebelah arwah ayah kita...

Apa2 yang telah mereka buat ke atas kita semenjak peninggalan arwah abah.. akan diberi pembalasannya di akhirat kelak..

Percayalah.. kalian akan dapat menumpang kasih sayang arwah abah atas mereka2 yang berkaitan.. seperti aku yang makin lama makin menagih kasih itu..

Rinduku pasti sedikit terubat .. kalian juga mungkin
Tidakkah kasih sayang itu yg kita cari selama ini.. yang dirindukan selama ini..?

Happy Birthday Princess!

Hasya Addini

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Same dress, toys and bed..but different Addini