Jom CLICK untuk auto CLICK disini.. :)

Thursday, December 30, 2010

hati

any tipss best tak.. untuk riangkan hatiii

tula pasal bila kena paksa dan dipaksa
tak bleh ker kalu terus terang jer.. duk ikut cakap org jer.. pastu aku gok kena
bleh cakap buleh.. dokleh cakap jer dokleh.
tu yg penting.. barulah hasilnyer berkualiti
kerja pn setle
hati pn riang


argghhhhh helpppppppppp meeeeeeeeeeeeeee!!!!!

geram di hari sepatutnya gembira.. mesia menang bebbbbb. hebatla cik khairul kt!

Dear ARTINI

Hi Artini.. nice to see u here

ikhlasla to be u as Engku Artini.
bersabarlah atas setiap yang telah ditakdirkan
even excluded from ur sechedule
redha jer laa yerkk
enjoyy.. jgn stress2
stress a bit dah la yerk
pastu smiler jer la.
bukan salah sape2 pn
walaupun hati tak aman.. amna kn dah ada
walau rasa gelisah.. enjoy jer la.
pejam mata.. feel free ur self..

dan hati.. pls be cool n rilex yer

dan artini..
please enyoy urself as u are
do smile for a single minute u'll spent for

ok..??
tak ok pun buat2 ok jer la.
yg penting happy..

walaupun sebenarnyer aku tak nakkkkkkkkkkk n aku kurang sukaaaaa

eh azam tahun br ker?? bukan2.. cuma geram jer sket.. huk alohhhh

Monday, December 13, 2010

7.11.2010

4 pm 7.11.2010
Tipon bunyi... ish tak dan angkat. eh.. ja tipon. ja jarang tipon.. nape yek.. eh mcm tak sedap hati jer
aku tipon smula
elo ja.. nape
kak.. tokki.. (dan aku mula hidu sesuatu).. tokki dah takde.. tadi

dan aku terus syahdu.. bergegas balik
kami sampai dalam kul 12 tgh mlm.. dan aku masih takut kisah org mati tengah mlm..

pg esok barula aku bacakan yassin.. bersama suami

dan pg ni juga..
adik beradik lelakiku bertungkus lumus menguruskan jenazah.. dari masa mandi.. kafan, solat, hinggalah dikebumikan
malah mereka naik van jenazah yg jaraknye hampir 1.5 jam perjalanan..

tentu bonda bangga
tentu arwah abah pun bangga jika dia masih ada

arwah tokki takde anak lelaki.. dan rasanye.. arwah abahku adalah lelaki hebat dimatanye. dan kini anaknye mewarisinya

jika dulu, anak2 bonda tak dapat atau tak reti nak uruskan jenazah ayah mereka, tapi hari ini mereka bersungguh2 untuk untuk itu
jika dulu aku takut untuk cium org mati, tapi kali ni aku ciumnya.. sungguh wangi, bersinar, berseri.. hasya juga cium.. jgn jd mcm ibu, takut cium org mati.. pastu nyesal tak sudah

dan aku sungguh bangga dengan mereka..

cucurilah rahmat ke atas roh ayahku.. nenekku, datukku.. dan semua muslimim dan muslimat.. amin

Menjelang 5.10.88

Aku di library.. tunggu student baru daftar
mereka2.. nunnn duk happy sakan kat sana..
jadi dari aku duk sedih2 kt depa.. aku nk cite ni.

Awal tahun 1988
1. dia mula sakit2.. demam manjang.. sakit gigi, cabut gigi, sakit kpala.. sakit badan. bonda akan selalu picit tubuhnyer hinggalah dia hampir terlena, pastu disambung oleh kami anak2nya. dan bila dia terjaga, akan dicari bonda.. maka aku akan berkata.. 'ma g keje'.. lalu dia pun diam, dan aku terus picit2 badannya

2. sakitnya terus melarat. masuk spital, kuar spital.

3. pernah satu malam dia meracau. katanya ada orang duk mkn2 atas syiling. lalu dipanggil tok imam untuk baca doa2 tertentu

4. dia makin kurus ..

5. dia bersungguh untuk solat berjemaah dengan tok bilal sayang sahabatnyer. dia berjemaah di atas katil

6. ketika sakit di rumah, dia berpesan pada kami semua.. masa tu sume org ada
"abah tau abah akan mati. takpela mati kat mane2 pun. abah cuma nak tanam di ... (aku tak ingat).. p/s tu jer yg aku ingat.. ada lg kut yg dia pesan

7. dia pernah sakit teruk di rumah.. panggil doctor dtg umah, cucuk.. dan dr kate.." kalau dia hidup pun mungkin tak ingat ape2.. or ntahle

8. pernah satu hari dia tak boleh cakap,.. org kate kalau dok leh cakap, tanda ajal menjemput dah tak lama.. tp dia mcm sihat jer. bangun duduk atas katil dan aku tlg bacakan paper untuknyer, pastu esoknyer alhamd dia dh boleh cakap mcm biasa

byk lg kut perihal sepanjang tahun 1988 tapi ini jer yg aku ingat.

dan pada 5.10.88..

balik sekolah.. tengahari..
ma duk termenung atas kerusi.. aku tanye nape'
"tadi ada org kabo, atan tipon kate abah sakit kuat"

masa tu rumah kami takde tipon. cuma ada public phone nun dkt 2 km jalan kaki baru sapa.. dan cuma atas ehsan org2 tertentu jer yg akan angkat tipon tu kalu dia dengar dan sampaikan pada org tertentu.. susah kan

sambung cite tadi..

aku tak paham cakap bonda tadi.. sakit kuat. abah memang sakit kataku.. so aku tak kisah pun mcm bonda tu..

ptg sket.. cik su ti datang.. kami atas rumah. aku dalam bilik.. dan aku cuma dengar dia kata .. "dah takdok".. maka aku pun terduduk..
then.. bonda suh kemas baju

sampai kami di rumah Losong.. arwah dah diletakkan atas katil. agak uzur wajahnyer.
"nape abah camtu..?"
"sebab abah dah lama sakit.. " sahut sape2..

dan aku terus nangis dan nangis..

tika dimandikan.. bonda suruh anak2 lelakinye tengok...
tika saat akhir.. sume org cium.. arwah tokki, adik beradik2nyer... dan bonda suruh aku cium.. tp aku tak nak.. aku takut cium org mati.. "ohhh betapa pendeknya akalku masa ni.... maafkan aku abah"

dan dia dibawa ke kubur.. dikebumikan.. didahului olehnya sebelum dituruti olehnya yong, ayahnye, bondanye dan bapa mertuanya..

Ya Allah ampunilah dosanya..
aku merinduinye

Happy Birthday Princess!

Hasya Addini

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Same dress, toys and bed..but different Addini