Jom CLICK untuk auto CLICK disini.. :)

Wednesday, June 15, 2011

Permudahkan mereka2 ..

Aku sentiasa ingat pepatah ni.

Walaupun kita bagi bunga kat orang dan balasannya orang campak taik kat kita,
or
hari2 org campak taik kt kita, kita tetap kena bagi bunga kat depa2 tu..


Aku pernah dan akan sentiasa ingat taik2 yg depa campak tu.. aku ingat tp aku tak berdendam. Aku nak tengok satu ketika nanti mereka akan sedar dan balas balik dengan bunga.. (owhh.. teringat bunga genting higland dlm cite nora elena..hehehe)

Oleh itu, apabila ada orang mintak tolong, yang mana for sure akan menyusahkan aku, aku cuba untuk merealisasikan permintaan mereka tu walaupun ia agak perit bagiku..

Dan Alhamdulillah, setiap kali aku cuba permudahkan mereka walaupun aku sendiri dalam kesusahan.. Allah membalasnya dengan memudahkan jalan aku yang seterusnya.

Berkali2 aku bilang cara aku permudahkan mereka, dan setiap kali tu jugalaa ada jalan lain yang dipermudahkan untukku..
Pemurahnya Tuhanku..

Aku juga teringat petikan ni dlm nora elene jugak (heheee.. kuat sungguh penangan cite ni)..

Jika kita inginkan sesuatu dari Allah, kita hanya perlu bisikkannya kepada Allah. Dia akan mendengarnya..

Ya.. aku akui, bisikkan padaNya.. Dia Maha Mengetahui dan Mendengar. Dia Maha Berkuasa atas segalanya..

No comments:

Happy Birthday Princess!

Hasya Addini

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Same dress, toys and bed..but different Addini