Jom CLICK untuk auto CLICK disini.. :)

Thursday, November 17, 2011

3 hari yg kelam kabut

(delay publish coz problem sign in) eh eh apsal tak bleh login kut ie. ni aku try kut mozila baru boleh .. hopefully masalah ni tak effect sampai aku tak boleh login terus dah ler.. huhuu ok berbalik pd tajuk kt atas ni.. huhuu mmg kelam kabut sgt. kalau post aku yg terakhir aritu, aku sedang bersuka ria sbb bby tidooo lenaaa sgt2, tp 3 hari berikutnya dia mula start uji kesabaranku .. bby dah tak tido 2-3 jam dah. dia tido plg lama setengah jam je. dan yg paling tak bestnyaaa dia banyak lena paling lama pun 15 minit je. so, masa 15 tu laa aku nk masak, nk mandi. nk makan, nk layan puteri lg 2 orang tu, nk rehat dan mcm2.. huuuu mmg haru!! kelam kabut sampaikan nk buka tenet pn tak nyempat. dan smlm lg mencabar, dah la tido 15 minit 15 minit je.. mlm td dia hanya lena start kul 1 pg.. aduss mmg penat sungguh! tp tulaa pengorbanan ibu kan.. masa ni laa aku rase tak sanggup nk jd suri rumah sepenuh masa.. rase nk hantar bby cepat2 kt pengasuh.. huuu.. jd, untuk elakkan masalah tu berterusan, semalam sambil nyusukan baby, sambil dodoikan dia, tidokan dia di riba, aku google. cara2 nk bg bby tido lenaaa.. byk juga tips nyer. tp ramai yg suggest jgn bby buai or puting. antara cadangan yg aku buat start mlm td.. 1. buat perjanjian dgn bby. masa time dia lali2 dh nk tido tu, pujuk baby supaya esok jd gud girl. tido lena2.. jd anak yg baik, jgn buat perangai mcm 2-3 hari lepas.. kesian kt ibu.. pastu klick jari ngan diaa.. hehee klick acah2 je laa sbb bby durrah kn pakai sarung tangan hehee 2. bedung masa dia tido.. yeahh.. arini aku bedung dia hehe 3. nyanyilaa ape2 lagu walaupun sore tak best hik hikk.. aku pun dodoikanla selawat dan sbgnya.. 4. tepuk2 punggung dia sambil dodoikan tu.. 5. kasi badan dia tido mengiring dan alas bantal kt belakang. kat atas belah satu lagi, letak bantal kecik.. yg ni mmg aku selalu buat dah.. dann alhamdulillah.. it works!! skrg ni dia dh tido 1 jam setengah daah. harap2, lepas ni baby akan tido lena lg dan jd gud girl lg yek mcm kak amna n kak hasya.. merekaa sangat bagusss!! tq my dear!! ** updated : bby tido 2jam 1/2 jam

No comments:

Happy Birthday Princess!

Hasya Addini

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Same dress, toys and bed..but different Addini