Jom CLICK untuk auto CLICK disini.. :)

Wednesday, January 11, 2012

Bibik bibik ku

Kt rumahku ada bibik!! .hahaaa tak caya meh la dtg kt rumah.

BIBIK LIPAT BAJU - panggil jer sape nak tolong ibu lipat baju jommmmm. Maka berkejar2 ler 2 org tu masuk bilik tolong lipat baju. Hasya biasanya lipat seluar panjang n towel. Amna lak tolong carikan pasangan baju n seluar supaya senang aku nk lipat n susun. Tapi sekarang ni pun, Amna dah makin terajin ikut kakak dia lipat seluar. Tunggang langgang jg dia lipat.. tp ok la kan. Jadi senang satu kerja aku.

BIBIK JEMUR BAJU.. ibu wat ape.. jemur baju. Kakak/Amna nk tolong.. mehlaa.. Maka diorng ni pun tolongla aku sidai baju2 yg patut dan yg diorg leh sampai.

BIBIK BASUH BAJU - bila mereka nampak jer aku tolak bakul baju, diorg pn akan kate - ibu nak basuh baju ke.. nak tolong.. anna nak letak baju.. anna nk letak sabun.. aku pun ape lg.. silakan jer laaa. BIBIK

ANGKAT BAJU - baju2 hanger biasanya bibik besar yg angkat dan letak dlm almari.. hehee hubby ler tu. yg lain tu cm biasa akan ada bibik2 dtg secara sukarela.

BIBIK KEMAS RUMAH - aku tau addini 1n2 ni mmg suka main mainan diorg pastu suka sepah2kan. tapi diorang pn dah tau dah. Setiap kali lepas mesti kena kemas balik. MESTI! Maka, dah ringan kerja aku untuk kemas rumah.

BIBIK JAGA BABY - kalau aku nak g solat ke, ke tandas ke, nak masak ker,, aku akan tinggalkan baby ni kt bibik2 ni je. boleh harap jg laa diorg jg. Tepuk2, layan sembang ngn baby sbb bby ni nk org sembang ngan dia.Biasanya Amna adalah bibik yg bagus untuk jawatan ni hahaaa..

Taraaa... mudahkan ada bibik! Lepas ni akan ada 3 orang bibik Addini kan kannn.. bagus3. Ibu sukaaa sgt!!

mmmmm... aku tak pernah paksa mereka tolong. Tapi diorg suka nk bertepek or buat aktivit dgn aku, maka nilaaa aktviti2 menyeronokkan kt rumah.

No comments:

Happy Birthday Princess!

Hasya Addini

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Same dress, toys and bed..but different Addini