Jom CLICK untuk auto CLICK disini.. :)

Wednesday, May 9, 2012

Menanam rumput karpet di laman

Week 1

Kos karpet : RM3 x 17 keping = RM51
Kos buruh : percuma (kan daling hehee)

Ok, mula2 pastikan dah takde sebarang rumput, semalu or pokok2 kecik kt tanah.
Pastu, siram dulu tanah tu kasi lembap2
 Pastikan tenaga buruh anda ada pembantu seperti di bawah. 
Tugasnye untuk monitoring hehee
 Nilah rumput yg kami beli. Sekeping rege RM3. Bajet RM50, jadi belilah 17 keping 
 Potong dua rumput tuh. lagi kecik lagi bagus untuk senangkan rumput tu 'jale' hehee... kate org tengganu
 Susunkan rumput yg dah dipotong tu hingga penuh laman yang diingini. 
 Ta daaa dah siap. Ni assistant2 a.k.a tukang tengok jek
 Maka bermulah tugas baru aku... tiap2 pagi sebelum g keje- siram pokok.
Balik keje - siram pokok.
Make sure siram.. sebab nanti buruh akan mogok tak nak kasi tenaga buruh percuma lagi hek hekkk
Ok laa ok laaa orang siram hari2..

WEEK 2

Kami beli lagi 10 keping rumput x RM3 = RM30
Kos buruh hehee cam biasa masih FOC hehee tq dear
Ni lah hasilnya..

 Rumput masa week 1 tu dah nampak perubahan. Dah makin gebu n mula 'jale'
 Ni masa kami bekfes pagi2 cuti hari buruh baru nih.. wallahh bebbb mmg suke nengok dari pondok.
Moga cepat jadi karpet kami.. ada projek lain pulak pasni..
Selamat mencuba!

4 comments:

Cik Puan Diksu said...

beli rumput tu kat mane?

Engku Artini said...

kat nursery area TC, kuantan. puan duk mane

Ree Jus said...

Kat KuAla trg x dok ke

Anonymous said...

Nak cari pasal rumput... last2 jupe org kg plk... kirim salam kat suami....

-zam pelindung / chemomoi -

Happy Birthday Princess!

Hasya Addini

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Same dress, toys and bed..but different Addini