Jom CLICK untuk auto CLICK disini.. :)

Wednesday, June 6, 2012

Papaya puree

1. Ambik sebiji betik .. yg ni mmg fresh dari pokok betik depan rumah

2. Buang semua kulit2 keliling betik sampai licin 

3. Belah dua betik tu.. yang sebelah tu simpan untuk ibu ayah hehee.. yang sebelah lagi, buang biji-bijinya dan potong memanjang
 
4. Potong lagi betik tu kasi kecik-kecik supaya senang nak blender nanti

5. Masukkan dalam blender, letak air sikit .. (mula tu sy try blend tanpa air, tapi tak jalan blender tu.. pastu,  letak air sket)

6. Blenddddddddddd

7. Tadaa... ni lah hasilnya.. halus mulus gebu lagi hehee. kalau nak pekat, kurangkan  air tadi ye

8. Ibu ... cepatlaaa... nyummm nyummm cedapnyaa

9. Boleh simpan dalam bekas untuk freeze kan. Letak kat chill dulu tau.. dah sejuk nanti baru letak kat beku. 
Selamat mencuba!

2 comments:

NaniRostam said...

Salam singgah,


Rajin sangat.

Engku Artini said...

oh.. kak nani.. tq singgah!
sukenyaaa!!

Happy Birthday Princess!

Hasya Addini

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Same dress, toys and bed..but different Addini