Jom CLICK untuk auto CLICK disini.. :)

Wednesday, July 4, 2012

Selamat pagi..

Hai. Assalamualaikum.. selamat pagi semua.. mulakan pagi hari dengan senyuman yek..

Saya dah 8 bulan setengah. Saya dah boleh merangkak..tapi saya lebih suka menjulur a.k.a mengesot ala-ala berenang dalam kolam renang.. best sangat2!!

Saya dah boleh duduk jugak.. dah pandai duduk sendiri. Rupanya senang jer nak duduk ehh.. dulu saya tak pandai nak duduk sendiri. Ibu n abah yang dudukkan saya.. heheee... best best boleh duduk sendiri

Saya ada hobi baru.. saya suka panjat badan orang..or panjat bantal or panjat sofa.. seronoknya dapat panjat pastu jadi juara paling tinggi panjat!! Saya juga dah boleh panjat sofa pastu berdiri dan meniti kat tepi sofa.. hoyeeeeaa!!! Seronok sangat main panjat2!!

Saya pun dah makan macam2 jenis bubur nasi. Kadang-kadang ibu letak ayam, sayur, buah, kismis or kurma dalam bubur saya...pastu ibu blend halus2.. Sayaa sasuka bubur yang ibu masakk...nyummm nyummm semua licin saya maman.  Hari-hari ibu masakkan untuk saya bubur panas.. Nanti ma akan suapkan waktu pagi dan petang bila ibu pergi kerja. Bila saya tengok ibu makan kuih yang kakak belikan untuk ibu dalam kereta.. saya nak jugak.. Tapi ibu saya sangat kedekut.. dia langsung tak bagi kat saya sambil cakap no noo nooo... owhhh saya tak paham.. saya nak jugakk tapi ibu tak bagii... sian saya kan.. Saya nak makan apa-apa yang ibu abah kakak makan masa kat meja makan.. tapi semua orang cakap no noo noooo. Saya nak makan juga... tapi diorang tetap tak bagi juga... aloloooo sian saya kan..!!

Waktu nak tido malam-malam.. saya nak tido bawah ketiak ibu saya.. saya sukaa sangat tido bawah ketiak ibu saya sambil ibu belai-belai rambut saya yang sedikit ni.. ibu akan tidorkan saya sambil cium dahi saya yang comel ini.. sambil mengusap-usap tangan saya yang halus mulus ni. Saya suka tido sambil mendengar hembusan nafas ibu di ubun-ubun saya.. Saya rasa sangat tenang dan rasa gembira sangat tido dalam dakapan ibu saya.. Sebab tu lahh.. saya akan sentiasa tido lenaa sepanjang malam ditemani ibu abah dan kakak2 saya..

Ohh oklah saya mau maman.. dah pukul 9. Brekfes timeeee!!

Selamat bekerja semua.

2 comments:

babYpose said...

Salam pagi, aunty geram tgk si comel tma kasih ingatkan aunty letakkan kurma dlm nasi, biasa aunty letak kismis je. Enjoy ur bekfast :)

Engku Artini said...

tq auntie become my follower... yes kismis n kurma skali pon bleh.. :)

Happy Birthday Princess!

Hasya Addini

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Same dress, toys and bed..but different Addini