Jom CLICK untuk auto CLICK disini.. :)

Friday, August 10, 2012

shoping raya @ terengganu

Day 1
bazar ramadhan manir je with menu wajib murtabak pak hashim yang sangat besss!!

Day 2
1. Borong kat kedai Eco 2... semua barang rege 2 ringgit.. murah sangat2 dan lawa sangat2 barang.. kami borong 22 barangggg!! huyoooo

2. Ke Desa murni Batu 6. Desa murni baju cuma jual banyak baju melayu siap, songkok, telekung.. baju untuk aku... tarak huhuuu... Desa murni tudung lak... mak aihhh macam biasa bertepek2 orang.. aku masuk kedai sorang jer sebab takut anak ke mana, aku ke mana bila masuk kedai ni... rambang mata pluss orang ramai sangat..

3. Desupppp ke Astaka Mall.. pun takde baju kurung siap yang cantik.. yg ada yg terlebih lawa..above RM150.. hubby beli selai.. lain2 untuk Addinies jer.. pastu beli barang2 untuk wat rendang petang nanti..

4. Ke pasar Cabang 3.. beli daging, dan barang basah untuk rendang..

Day 3

1. Mula2 kami ke Losong.. cari kepok keping yang best2.. okeh RM60 borong kepok.

2. Kakak nak ke perpustakaan. Ni memang aktiviti wajib dia. Aku pun suka bawa diorang kat sini.. berbaloi sangat2 sebab buku dia banyaakkk sangat, pelbagai saiz dan kat sini ada satu bilik untuk diorang buat aktiviti. Dan.. hehee.. yang bestnya kat depan perpustakaan ni ada TTC (Terengganu Trade Centre)... So, kami tinggalkan kakak dengan henset aku, dan dengan pesanan apa2 hal tipon abah.. kami nak soping2... Okeh.. bereh kata kakak (aku berani tinggalkan dia camni sebab ada jg member2 aku selalu wat cenggini.. insyaAllah selamat sbb ada security n cctv)

3. Lepas tinggalkan kakak kat library, kami jalan kaki je ke TTC.. mak aiihhhh banyaknya baju rayaa.. blouse raya pun melambak.. murah giless below RM20.. lawaa sangat. tapi tak ambik pun sebab fokus untuk baju raya jerk.. kat sini baru jumpa baju raya .. borong terus untuk 3 Addinies, dan kasut raya skali..Baju aku... ohhh agak mahal jgk baju2 kat sini walaupun banyak.. so, cancel

4. Mmmmm nak ke mana lagi kita... soping atas stesen bas nak..?? jom jommmmm kata hubby... maka kami  la laa laaa li laaa lagi ke sini.. Alhamdulillah orang tak ramai sebab hari bekerja kut. Kat sini macam biasa memang mewahh dengan tudung dan tudunggg... Ambil tudung kakak je selai.. baju aku? pun tarak kat sini huuuuu

5. Sempat lagi ke pasar cabang 3 lagi.. beli lauk untuk berbuka.. yeahaaa tangkap ikan merah buat gulai petang nanti... sedapnyaa!!

Day 4
1. Odw nak balik kuantan, mula2 ke kebun duku arwah abah.. bukan shoping ye tapi mengambil buah duku yang sangat manis ni..

2. Hubby dah janji nak ke Desa murni lagi.. kali ni dekat Pengadang baru.. okeh.. kat sini kami borong telekung strawbery untuk kids, kopiah n tudung. Baju aku...? huuuu masih takde..

Huhuu... kesimpulannya.. kat Terengganu susah nak cari baju kurung ready made. Maybe sebab kt sini ramai orang tempah sendiri dan kurang gemar beli siap ... maybe sebab upah kat sini lagi murah .. so better buat dari beli siap..

dan kesimpulan ke dua.. baju kurung aku baru ada 2 helai.. huhuuu... takde baju nak beraya ni.. camne nak berayaa...

No comments:

Happy Birthday Princess!

Hasya Addini

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Same dress, toys and bed..but different Addini