Jom CLICK untuk auto CLICK disini.. :)

Friday, September 28, 2012

Cinderellellaa in d houseeee!!

Pabila aku kepenatan balik kerja dan menjadi pak supir untuk anak2.. hehee
Pabila durrah khayla mula menjerit2 memanggilku untuk ajak bermain dan kemudian menemaninya mengulit mimpi indah
Pabila pinggan mangkuk memenuhi sinki untuk dicuci
Pabila kain baju menimbun memenuhi bakul dan sedia untuk didobi...
Pabila kain di ampaian memenuhi ruang dan sudah kering dan sedia untuk diangkat
Pabila rumah berhabuk2 dan sampah2 kecil bertebaran merata2..
Pabila mainan2 kecil memenuhi ruang menonton dan bersepah di ruang berehat
Pabila aku bingung memikirkan menu untuk makan malam
.
.
.
dan.. muncullah cinderelellaa..
di tengah malam mungkin hehee
yang akan muncul tiba-tiba aje
yang akan mula menyinari malamnya
dengan tugas-tugas cinderellela
mmmm... maybe rutinnya adalah setiap minggu ..
atau bila-bila masa yang diinginkannya
wahhhhh!!
.
.
.
yang takkala aku bangun menghirup udara segar yang dingin di pagi hari...
bangun dengan perasaan yang agak malas sebab perlu mengemas.. huhuuu
tiba-tiba terlihat..
.
.
ohhh sinki telah bersih berkilat.. takde lagi pinggan mangkuk memenuhi sinnki seperti malam tadi
kain baju telah siap didobi
baju di ampaian semua telah diangkat dan digantung di tempat sepatutnyaa
lantai rumah bersih berseri2 ... tiada lagi habuk2 dan kotoran di lantai
rumah pun tersangat kemas, teratur dan tiada lagi mainan2 kecil bersepahan


wahhhh makin lebar senyumku...
senyum 2 simetri sudah.. ekekekeee
sambil menjerit... kakakkkkk malam tadi cinderelela datang rumah kita!!!
.
.
dan semalam...
tika aku kepenatan tiba di rumah..
si cinderellella berbisik ..
arini kita makan nasi lemak..
tengah masak kat dapur ni..
'
'
wahhh sooo what!!
makin melebarlah senyum 2 simetri ku sampai ke telinga.. kih kihhh

tekalahh.. which one is my cinderellelaa?

baby khaylllaa?
 ... kehidupan kami tak pernah ada peraturan siapa perlu buat itu dan ini... tapi bila sometimes ada kerja2 yang tak disangka2 dah beres dilakukan oleh seseorang.. maka..waduhhh ... hati sape tak gembira kan..

..maybe bagi sesetengah family.. kerja rumahtangga ni biasalah kann.. bergilir-gilir.. tapi bagiku pabila ianya telah dilakukan tanpa sedarku, ohhhh memang aku sangatttt gumbira!!

kan.. kann... alhamdulillah dikurniakan cinderelella ini... We luv u!!

No comments:

Happy Birthday Princess!

Hasya Addini

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Same dress, toys and bed..but different Addini