Jom CLICK untuk auto CLICK disini.. :)

Friday, November 2, 2012

Blog KRTS

Aku suka baca blog ini..KRTS. banyak manfaat.. tapi dah agak lama tak jenguk sebab kekangan masa..
aku hanya akan baca blog ni bila aku betul-betul tenang.. tak bizi.. punya banyak masa.. agar aku dapat selami mesej yang ingin disampaikan oleh penulisnya..
Mmmm...alhamdulillah pagi yang indah ini.. aku berkesempatan luangkan masa untuk menghayati mesej2 dalam blog beliau ni..

Semoga Allah merahmati kehidupan beliau..

KRTS berpesan...
“Mengadulah pada Allah… Mengadulah pada Allah, DIA Maha Mendengar”.
'Berhati-hati menjaga hati.'

KRTS bercerita..
Ada satu soalan atau kenyataan menarik yang ditujukan kepada saya,
 “kehidupan prof seolah-olah tiada masalah, bagaimana ya?”
Salah.
Kehidupan saya sentiasa bermasalah. Ujian duka hadir setiap hari kalau pun tidak setiap saat. Ujian suka juga silih berganti. Namun tulisan di blog selalu nampak gembira.
Agak saya itulah yang dinamakan Bersyukur Saat Diuji.


KRTS berdoa..sungguh indah doanya..
Ya Allah berikanlah keberkatan dan kerahmatan Mu kepada Noh dan keluarga. Sejukkanlah perjalanan beliau dan keluarga ke Jannah sebagaimana beliau membantu menyejukkan minimum yang kami minum ini. Kumpulkan kami dan keluarganya di syurga Firdaus”

KRTS menyatakan begini.. dan benar.. seseungguhnya benar
Benar, Allah Maha Mendengar. Itulah sifat Allah apabila hambaNya meminta dan berdoa. Kami banyak meminta. Dan saya tahu Dia Maha Mendengar.
............dan benar.. seseungguhnya benar


KRTS berkisah tentang hadis..
Wahai anak Adam!
Lapangkanlah masa untuk beribadat kepadaKu, nanti Aku akan penuhkan dadamu kekayaan, dan aku akan menutup kemiskinanmu. Jika engkau tidak melakukan yang demikian, nanti Aku penuhkan tanganmu dengan urusan dan kerja, dan aku tidak menutup kemiskinanmu! (Hadis Qudsi, riwayat Ahmad).
MasyaAllah, Subhanallah, Allahu Akhbar, kami mohon keampunan Mu.

No comments:

Happy Birthday Princess!

Hasya Addini

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Same dress, toys and bed..but different Addini