Jom CLICK untuk auto CLICK disini.. :)

Monday, November 12, 2012

Harapan setinggi gunung?

owhh tidak.. aku tak pernah meletakkan harapan setinggi itu.. cuma aku mengharapkan yang terbaik je untuk kami..

2011
Satu
Ehhh.. ida, classmate dpt pindah teganu.. dh bertahun2 dia duk luar tengganu tau, dia duk langkawi, hubby dia s.alam. Tapi, dia dh dpt balik kg..bestnya kan kan

Dua
Ila.. classmate dulu bgtau kt fb dia boleh tuko tengganu.. wowww bestnya.. dah bertahun2 dia kawin ngan orang utara, duduk kt negeri utara..pastu dapat rezki balik kg n hubby ye pun ikut skali..

Respon: mmm.. kita dah okey dah duduk kat tengah2 ni.. nok balik kg ayang pun senang.. nok balik kg abang pun senang.. okeylah.. syukurlah
Aku : terima je dengan penuh redha. yelah.. aku tak pernah pun meletakkan sebarang harapan untuk itu.. cuma sekadar keinginan je..

2012
Abang.. tadi kawan kelas master, kak maz dapat tukar tengganu. duduk kt sungai rengas je. Mula tu ye balik pantang terengganu.. pastu terus ada rezki tuko keje tengganu.. besnya kannnn!!

Respon:
Dia keje apa? 
Gomen  .. orang besar jugak dia ni
Takpelah.. dia keje gomen, senanglaa nak tukor2 keje..

aku: mmmm.. takde pulak timbul isu 'dh okey kita duduk tengah2'. cuma isu keje je.. mmmmm adakah cuma untuk memujuk hatiku dengan alasan yang sangat lojik.ataupun malas nak bincangkan isu ni panjang lebar atau seperti nak beri lampu hijau je.. heheee i like!

lantas aku pun berkata..
mmmmm orang tak pernah pun berdoa moga dapat balik duk tengganu.. sebab susah nak cari keje kan.. tapi mana tau kann kut2 ada rezki.. dipermudahkan Allah.. sebab ustaz don pesan.. berdoaa.. berdoa.. !! Jadi orang nak doa.. moga2 ada rezki atau ada yang terbaik untuk kita ..

Iya.. banyak perkara logik perlu diambilkira untuk aku.. opss kami pindah balik kampung aku..
Faktor utama mestilah faktor kerja..
Kami kerja swasta. Untuk berpindah ke tengganu, mestilah cari kerja baru di sana.. Jadi, mungkin ianya kurang sesuai untuk kami nak mulakan karier baru di tempat baru kan.. Tapi..heheee aku membayangkan beberapa U yang mungkin sesuai untuk aku.. Tapi, macamana pulak hubby, mungkin agak sukar.. ye aku paham.. sukar !

Tak apa.. yang penting doa.. !
Doa seikhlas hati.
InsyaAllah aku tak kan keciwa jika doaku masih belum dimakbulkanNya
sebab
aku tak pernah meletakkannya sebagai harapan setinggi gunung..

Aku..
lepas SPM di Trg- masuk matrik di N.Sembilan- Masuk UKM Bangi - Keje KL-Kawin, pindah Kuantan hingga sekarang-

No comments:

Happy Birthday Princess!

Hasya Addini

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Same dress, toys and bed..but different Addini