Jom CLICK untuk auto CLICK disini.. :)

Tuesday, November 20, 2012

Im d' boss @ 13 months

 Hai semua.. sayalah bos! Kat mana2 je.. saya mesti jadi bos.. 
Ini masa saya jadi bos sementara tunggu abah ke kedai jap. Saya ambil mood jadi big bos hihii..
Tapi bila abah datang.. saya akan cepat2 lari kat ibu..ibu pun akan cepat2 peluk saya...
comel kannn!     

 Hari ni saya genap 13 bulan.. owhh saya dah besar.. dah boleh jadi kakak. Kadang2 ibu akan panggil saya kakak durrah dan panggil kak amna baby amna.. sebab kakak amna tu huhuuu manja sangat... lebih manja dari saya.. alolooo kak amna yang comel
 
 Owhh saya sangat suka main dengan kakak2 saya. Kakak2 saya ni baik sangat especially kak Hasya. Kakak saya ni selalu peluk dan cium saya. Saya pun selalu cium mereka.. sayannnggg sangat kat kakak2.


Tapi..oleh kerana im d boss..heheee.. saya akan selalu menjerit kalau tak dapat apa yang saya nak. Kadang2 saya nak makan kuih tart, tp ibu tak bagi.. ibu asyik kata no noo nooo!! ala ibu ni.. nak sket pun tak bagi. Kadang2 saya nak lompat2 atas sofa pun ibu tak bagi.. 
Kadang2 saya suka guna kuasa veto untuk naik motor vrooomm vrooommm dengan abah pada setiap petang.. Kalau abah tak nak bawak saya ronda2 naik motor, saya akan menjerit2 .. minta abah dukung jer.. tak nak duduk bawah, tak nak duduk dengan ibu dan kakak.. nak suruh abah dukung jer hingga boleh naik motor,, pandai tak taktik saya.

Oh yee.. gigi saya sekarang ni dah ada 8 batangg.. banyakkann

Sekarang ni, banyak benda baru yang saya dah belajar tau.. selain dari salam, kiss, bye2 dll , sy juga dah pandaaaiiii
- bila orang minta sesuatu barang pada saya dengan baik, saya akan bagi balik barang tu pd dia. Tapi jangan tarik barang2 tanpa minta baik dulu tauuu... nanti sy marahh hehe
- kalau orang cakap no nooo, ohh ok saya paham tak boleh buat benda tu .. baiklah saya tak buat
-dah pandai menonton tv espc kartun 
-dah mula belajar berjalan..5-6 langkah, dah boleh berdiri sendiri..
-dah pandai tunjukkan gigi (sambil nganga mulut tunjuk gigi), tunjuk hidung, eye (sambil kenyit mata)... 
-saya dah pandai panjat dan duduk atas sofa.. turun dari sofa pun saya dah pandai juga..hehee senang jee
-time semua org makan kt meja makan, sy pun nak duduk dlm baby chair sy.. tapi.. saya mesti duduk sambil main, duduk, bangun, panjat keluar dari kerusi, hehee..
-kadang2 saya tak sengaja terpukul ibu or kakak or abah, tp saya akan cepat2 kiss mereka mintak maap.. cute kan saya.. hehee
-bila nak pakai baju dan seluar, saya akan sama2 hulurkan tangan dan kaki saya untuk pakai baju.
-saya sangat sukaaa main2, merangkak keliling rumah, panjat sofa, main bola, main toysss ,kacau kakak main, main puas2  ... pastu bila saya ngantuk barulah saya akan tidur lenaa
-pandai buat memek muka 
-akan cepat2 angkat tangan tinggi2 bila cakapp "sapa durrah khaylaaa?"

Saya juga dah dpt vocab baru tauuuu
- owhh saya dah boleh panggil ibu .... IBUUUUUU.. ibu suka sangat!!
- tuh (jatuh), duk (duduk), maill (smile), dahhh (sudah), pahh (kipas), kett (sakit), kutt (biskut), cit (nasik), bakk (susu), 
-bila ibu sebut oneee twooo , saya akan sambunggg teeeeee (three)

mmmmmm oklahhh saya dh penat taip.. nanti saya update lg yee...
smile selaluuuuuu!

No comments:

Happy Birthday Princess!

Hasya Addini

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Same dress, toys and bed..but different Addini