Jom CLICK untuk auto CLICK disini.. :)

Tuesday, November 6, 2012

Semoga jodoh kami berpanjangan ke akhir hayat..amin

Satu
Tetiba terpandang sesuatu dlm blog list aku.. ohhh.. dis my feveret blogger dh update blog ! woooowww dh lama tak dengar khabar beritanya.. kisah anaknya yang comel.. kisah penghijrahannya.. kisah cintanya yang dari alam bujang sehinggalah alam perkahwinan dan saat dia melahirkan.. Memangg aku respek dan suka pd gaya dia bercerita.. dan meluahkan segalanya..
TAPI
tiba-tiba...tengah aku ralit membaca penulisannya..(maklumlah dah lama rindu nak baca blognya).. aku seakan tercium sesuatu.. opsss... apakah maksud segalanya itu? berulang aku membacanya... makin lama seakan sesuatu yang tak pernah kujangka berlaku dalam kehidupan mereka.. aku sangat2 mengharapkan ianya TIDAK..
tapi..ada  sesuatu yang membuatkan aku semakin tertanya-tanya maksud di sebalik kata-katanya yg  ini
"Tender dibuka sekarang.." 
yeaa.. seakan menguatkan teka tekiku..
Aku.. seakan mati akal jap.. dia telah diam membisu seribu bahasa bahasa agak lama.. yeaa lama sangat aku tunggu cerita2 terbaru dlm blognya.. tp dh lama dia menyepi.. tapi tiba2 dia muncul untuk menceritakan sesuatu yang tak pernah sesiapapun mengharapkannya..
Ye
siapalah aku.. dan mungkin siapalah mereka untuk melawan takdir. Mungkin itu jalan terbaik untuk mereka setelah pelbagai usaha dilakukan..
Ohh sungguh kesian.. kesian pada anak kecil itu.. kesian juga pada mereka .. kesian juga pada aku yang amat menanti-nantikan kisah bahagia mereka.. tapi.. itulah kuasa Allah..kita hanya mampu berdoa.

Mmmm
betul.. mereka telah berpisah secara baik hampir 4 bulan yg lalu... maksudnya mereka tak lagi beraya bersama baru2 ini.. ohhh sedih kann... (eh ehh aku pulak yg emo... tp seriusly aku sedih atas dasar hati seorang wanita)..
Aku cumalah salah seorang followernya yg pernah mengikuti kisah suka duka kehidupannya..
aku bukanlah sesiapa pun di hatinya..
dia mungkin tak pernah mengenaliku..
so..aku cuma dapat mendoakan agar mereka tabah menghadapi dugaan hidup itu.
mungkin berat ..
semoga mereka tetap bahagia dengan jalan terbaik yang telah mereka pilih.
Amin

Dua
"ehh tadi jumpa dengan Lis-Man (gelaran biasa bagi pasangan suami isteri.. macam aku.. Tini-Din, Liza-Arif, Lina-Anif, Ja-Mad....ohooo)
"ehh... bukan Lis-Man dah.. tapi Lis spek mata."
opsss... terkejut jap.. maksudnya Lis-Man (bukan nama sebenar ehhh) bukan lagi pasangan suami isteri. konfirm! ohhh.. mereka dah kawin hampir 10 tahun.. tapi itulah takdir Allah

Tiga.
Mereka.. dah kawin hampir 10 tahun juga.. tapi..menemui kegagalan juga akhirnya.. Kenapa? itulah kuasa Allah.. mungkin itulah yang terbaik untuk mereka

Aku..
Masuk tahun ke-9 dis year. Tahun depan 10 tahun. Semoga jodoh kami berpanjangan ke akhir hayat
Semoga jodoh semua2 mereka yang berpasangan juga kekal bahagia ke jannah

Amin!

3 comments:

cik erin said...

nak bace puan...

Engku Artini said...

owhhh... awak baca blog list saya..hidd mihat.

bila majlis ? semoga berjalan lancar dan dpermudahkan tau..

cik erin said...

amin... bulan 1 puan.. insyaAllah..nnt puan dtg la lepas bg kad nnt... heheh

Happy Birthday Princess!

Hasya Addini

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Same dress, toys and bed..but different Addini