Jom CLICK untuk auto CLICK disini.. :)

Wednesday, February 20, 2013

Terukir di bintang Lunas..


Suka tak kalau dapat beristirehat di beranda.. waktu dinihari.. menghampiri malam.. melihat matahari terbenam.. kemudian lahirlah si rembulan ditemani bintang-bintang berkerdipan di langit indah ciptaan Ilahi..

Aku.. memang akan jatuh cinta kalau dapat menikmati suasana indah begini. Aku dan suami memang sangat suka dengan sunset.. Kami juga memang sangat gemar melihat dan mengira bintang di langit. Kemudian sama-sama melihat kemanakah si rembulan itu menyembunyikan dirinya. Mencari kelibat si rembulan di balik awan malam. Mengira bintang yang besar, bintang kecil.. sambil tertanya-tanya kenapa malam ni bintangnya banyak yang malu-malu menyorok..oowhh mungkin malam ni bintang-bintang ni malu pada kami..atau malam ni mungkin mereka nak main sorok-sorok dengan kami.. owhh indahnya!

Owhhh itu dulu..

Kini, kami melihat keindahan bulan dan bintang bersama puteri Addinies. Addini akan bercerita kisah nenek tua di dalam bulan, terbongkok-bongkok menyapu sampah. Addini bercerita kisah bulan bewarna biru. Addini juga akan cuba mengira bintang dan mencari ke manakah si nenek tua itu menyorokkan dirinya di langit indah itu.

Owhhh indahnya menikmati keindahan kebesaran Ilahi bersama keluarga tercinta. Alhamdulillah.

Tapi, biasanya kami melihat bulan bintang tersebut melalui kereta sahaja. Kami menyaksikannyasepanjang perjalanan kami pulang dari kuantan ke kampung halaman atau kampung halaman ke kuantan. Dah lama kami tak berkesempatan mengira bintang di pantai Teluk Cempedak..

Sunset...? ohhh penuh gambar dalam handphone hubby. Dia memang suka suasana sunset ni. Kami menikmatinya di PD, Teluk Batik, Kedah dan Langkawi.

Sunrise..? ohhhh pemandangan biasa bagi kami di Kuantan ni. Hubby pernah berhenti di tepi jalan semasa otw ke tempat kerjanya semata-mata untuk menikmati keindahan sunrise in.

Tapi... Ada sesuatu yang sangat istimewa di sini.. mmmm... Lunas!
Lunas ada sebuah rumah yang balkoninya hanya berbumbungkan bulan dan bintang. Kami bebas untuk menikmati keindahan malam tanpa halangan..

Yeaa ...telah terukir di bintang Lunas tentang kami yang sudah jatuh cinta padanya. Sudah dua kali kami jatuh cinta pada langit Lunas.. Mac 2012 dan Januari 2013, menjadi saksi pada kami yang sangat kagum pada keindahan alam. Kami.. bebas melihat awan berarak, ralit mengira bintang-bintang berkerdipan dan melihat keindahan sinar si rembulan. Sungguh indah. Kami menikmatinya sambil menghirup udara segar malam, juga menghirup bergelas segelas milo panas dan ditemani santapan satay panas.. Sedapnyaaa Alhamdulillah..

Langit Lunas takkan indah sebegitu rupa kalau tak dihiasi oleh kami...berempat. Aku dan suami tercinta, dia dan isteri tercinta. Mmmmm hanya kami berempat. Kami tenang di situ.. riang bersama kisah-kisah indah masa lalu. Macam-macam cerita. Bergelak, ketawa, bersantai, makan dan melihat bintang. Juga kelihatan cahaya keras jentera udara bergerak bebas di udara yang  manakan mungkin dapat melanggar bintang di langit itu..

Ohhh.. kalaulah dapat diulang lagi.. kamilah yang paling gembira. Kalaulah rumahku ada balkoni sebegitu, tentu itulah tempat kegemaranku untuk merajuk menyembunyikan diri dari Addini. Merajuk pada Durrah Khayla yang tersangat manja pada ayahnya, merajuk pada Amna Addini yang kadang-kadang manja dan merengek minta dibelai oleh ayahnya..dan merajuk pada Hasya Addini yang kadang-kadang alpa pada tv mengalahkan aku yang berada di sebelahnya ketika menonton.. Atau mungkin juga merajuk pada si dia yang masih belum belikan Magnum kegemaranku.. haaa kannn.. Seronok kan... merajuk je, lari menyorok atas balkoni sambil pura-pura kira bintang walhal menunggu Magnum datang memujuk ..heheee

Ahhhh angan-angan kosong. No noo noooo. Tak perlu balkoni indah begitu di bumi Kuatan. Cukup di Lunas saje.
Supaya... nanti akan terukir lagi di bintang Lunas tentang kedatangan kami ke sana..
Supaya .. nanti kami ada alasan yang bagus untuk lepaking di bumi Lunas lagi... kan kannn

Terima kasih atas layanan indah di sana..

1 comment:

#5 said...

Jom jom jom...

Happy Birthday Princess!

Hasya Addini

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Same dress, toys and bed..but different Addini