Jom CLICK untuk auto CLICK disini.. :)

Friday, April 12, 2013

Permudahkanlah permintaan orang..

Yea.. betull.. permudahkanlah permintaan atau pertolongan orang. InsyaAllah, Allah akan permudahkan semula perjalanan hidup kita kelak.

Aku.. acapkali perlu memenuhi permintaan orang... asalnya aku malasnya nak layan... tapi aku cuba juga membantu penuhi permintaan mereka. Walaupun agak perit, susah dan menyusahkan diri aku sendiri, tapi aku berpegang pada prinsip aku...

Rezeki, ajal, maut dan jodoh semuanya kuasa Ilahi.. Kalau dah rezeki mereka, bantulah mereka , penuhilah permintaan mereka seadanya..

Yea..  pernah sekali aku terbaca status kawan, dalam keterpaksaan dia terpaksa menolong kawannya yang dalam kesusahan.. Tapi hasilnya, Allah melipatgandakan rezeki dan kesenangan dalam urusannya.. Sangat besar rezeki dan balasan yang dia dapat dengan kuasa Allah.. hebatkan..

Aku .. juga cuba penuhi permintaan mereka yang kadang-kadang mungkin dirasakan agak susah ditunaikan.. Tapi, ku cuba untuk penuhi permintaan mereka seadanya.. dan Alhamdulillah, aku juga mendapat kesenangan dan rezeki yang luas selepas tu..

Aku.. akan lebih berusaha agar sentiasa memenuhi permintaan mereka yang memerlukan.. tanpa mengharapkan sekelumit balasan.. InsyaAllah.. cubalah rtny! Ihklaslah dalam kehidupan harianmu..

Dan terima kasih pada kawan-kawan yang setia menumpangkan kereta mereka untuk projek jalan-jalan cari makan.. yang sangat prihatin pada aku yang sedang memboyot ketika di bertugas di dewan peperiksaan, yang menjagaku bak mak tuan puteri di rumah.. (heheee) juga yang setia melayan karenahku mengidam asam pedam,eskrem meknum dannnnn..hot chocolate strobery nyumm nyummm!!!

Moga Allah melipatgandakan rezeki anda semua dan dirahmati Allah selalu..Amin

No comments:

Happy Birthday Princess!

Hasya Addini

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Same dress, toys and bed..but different Addini