Jom CLICK untuk auto CLICK disini.. :)

Monday, September 2, 2013

Terkurung dalam gua batu

Dulu dapurku adalah syurga.. orang pompuan kan memang suka duduk kat dapur.. main masak-masak. Aku memangggg suka duk kat dapur, orang oder aku masak hahaaa sedap tak sedap kena makan juga kih kihhh..

Apa yang best di dapurku?
Ohhh dari dapur aku boleh kira bintang melalui tingkap dapur.. Sambil masak, sambil basuh pinggan aku boleh tengok sinar matahari dan rembulan di waktu malam.. intai jer dah nampak. Sambil potong bawang, leh rasa hembusan angin dingin malam dan juga petang ... rasa macam kat kampung jer,, sambil tengok pokok-pokok di kejauhan...
Tapi tu dulu..

Satu petang, balik kerja minggu lepas, tiba-tiba aku rasa macam blackout... haaaa whatt?? cuba tengok gambar kat bawah

Boleh bayangkan tak perasaan aku masa tengok ni kat tingkap dapur.. huhuu
Macam nak pengsan rasanya.. aku ..opss kami dah terpaksa bernafas dalam gua batu sekarang ni. rasa macam terperangkap dalam gua batu.. dikelilingi tembok batu.. lemas dan rimas sangat..! Mana pergi bulan bintang matahariku..? mana lagi cahaya malam dari tembok jalan dan pokok-pokok merimbun di seberang sana? uwaaaaaaaaaaaaaa
Apo nok dikata.....


Ni belah tepi dapur.. pun dah ditembak tinggi.. macam tugu perisai aihhhh
Aku tensen yang teramat... terasa down yangg amat..... tapi bak pujukan hubby.. itu dah hak masing-masing.. takde apa kita boleh buat ...huaaaaa lagilaa aku tensen. Yela.. betullah tu.. takkan nak report kat polis suruh runtuhkan tugu tu.. uwaaaa

Okeh, gambar kat bawah ni adalah sebelum perkara kat atas berlaku. Aku bukanlah nak intai or sekodeng sangat rumah jiran tetangga. Aku cuma nak udara segar... aku cuma nakkk bulan bintang matahari dan pokok menghijau jer..
kannnn dari tingkap dapur ni aku boleh nampak segalanya dan hirup air udara segar sambil main masak-masak

Tapi, nowww... kami dah terkurung dalam gua batu..
cantik ka? uwaaaa
Hubby kata... nanti kita lukis pokok-pokok, bulan dan bintang kat gua batu ...uhuuuuu tak nakkkk...
ianya sama tapi tak serupaaa

toulunggglah daku... huhuuu sian kann
ianya tembok tinggi semata.. tiada ruang udara, tingkap.. rimaskann.. At least kalau ada tingkap dari arah sana takdelah aku rasa macam terkurung dalam gua, tapi terasa hampir dengan jiran tetangga.. Tapi apakah maksud tembok tinggi tanpa tingkap ni.. ala ala rapunzel kut hik hikk

Sian kami.. duk kat kampung.. tapi now rasa macam duduk kat tembok cina rumah tingkat 40 huhuuuuuu, jauh dari keindahan kampung halaman..

3 comments:

Nora Karim said...

alahai.. mmg lemas la gini... huhu susah kalau dpt jiran yang tak prihatin cam ni...

#5 said...

P la print bannet besau2. Pict pantai ka, pict a.terjun ka, pict fadang fasir ka, br nmpk luas. Xlah mahai sgt.

Print pict ladang s.bery pun buleh. Hari2 ke CH

Engku Artini said...

nora.. memang lemas yg amat hingga leni

#5 .. nampaknya kena wat gitu ler tp masih lom plaster ape2 lg.. xbleh buat apa2 lg.. huuuuuu masih terkurung dlm batu blok.

leh ke tepek kat dinding umah orang.. kn kena saman kann haaa camnee huaaa help mee

Happy Birthday Princess!

Hasya Addini

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Same dress, toys and bed..but different Addini