Jom CLICK untuk auto CLICK disini.. :)

Thursday, December 19, 2013

Pabila anak daraku berbicara..

Dear Puteriku Hasya Addini.. ingat .. ni bicara kita beberapa hari lepas..

Bicara satu

Ibu berkursus di UTM KL minggu lepas. Hasya tak dapat ikut sama ke KL. Plan asal nak bawa Hasya ke KL dan lepas tu bolehla bawa dia jalan-jalan KL macam tahun lepas bawa dia ke Sogo dan KLCC. Tapi disebabkan cuaca yang agak teruk dan Kuantan pun baru je reda musibah banjir, ibu terpaksa pergi KL sorang-sorang naik bas waktu malam. Kawan-kawan ramai yang dah pergi waktu pagi dan bermalam di Vistana. Arh..sebut tidur hotel, lagilaa meraung Hasya nak ikut ke KL. Tapi, setelah pujuk-pujuk nak beli something dari KL, pujuk sambil main-main dan layan sembang topik lain, Hasya pun nampak macam dah ceria dan senyum memanjang je..

Kakak.. kakak dah ok kan.. tak sedih lagi kan ibu nak g KL
geleng kepala..
Ni tadi kan dah senyum-senyum ibu tengok.. mesti dah happy kan.
geleng lagi
Ala.. sayang ibu ni, tadi dah ok, nape muram pulak ni.. tak best la camni. Kakak dah tak sedih kan
Sedih
Tapi ni muka senyum je ..
Tapi... dalam hati mana ibu tau..

opsss terlopong jap aku... okey.. dalam hati ye.. fuhhhhhh...ayat!!

Bicara dua

Sedang menonton episod raikan cinta di astro. Tiba part pengantin perempuan bersalam dengan ibu bapa dan nangis sebab sedih ..

Nanti bila kakak kawin nanti, mesti kakak pun camni.. Pastu nanti kakak duduk rumah lain dengan suami kakak..
Janganlah duduk rumah lain.. duduklah sini dengan ibu. Nanti mesti ibu sedih sebab tak dapat tengok kakak lagi tiap hari..
Takpe nanti kakak datang jumpa ibu selalu..
Tak best, ibu nak kakak duduk sama ibu. Nanti boleh kita main masak sama-sama.. kan kan
Tapi kalau kakak dengan suami kakak kerja bukan kat Kuantan camne..
Alaa.. kakak cari la kerja kat Kuantan jer..Nanti boleh duduk sini ye..
Okey..kakak janji. Tapi kan ibu, kalau kakak duduk kat rumah sebelah je boleh tak?
Nape lak..?
Sebab rumah ni macam sempit je sket.. (dengan nada yang sangat berlapik..)
Oooo takpe, kakak duduk je bilik ibu tu. Ibu boleh je duduk kat mane-mane pun..
Ok ibu.. lagipun bolehla kakak jaga adik sekali nanti. Adik kan sakit..
Haa betul tu. Tapi kan kakak nak kawin dengan sape nanti?
Entahla ibu..
Mmmmm kakak kawin dengan orang sebelah je la kakak.. nanti senang nak balik rumah ibu pegi sebelah je
Haa macam ciksu kan ibu.. dekat je rumah ayah su tu..
Haaa betul.. tapi dengan sape kak...?
Hahaaaa... entah, manelaa kakak tau.. ibu ni....
Ha haa.. tapi kakak janji ye kalau kakak dengan suami kakak kerja kuantan nanti duduk rumah ibu je ye.. 
Janji .. sambil senyum
Nanti boleh ibu jaga anak kakak nanti..
Hahaaaa....  (kami sama-sama gelak sambil berpelukan..)

Hasya ohhh hasya... Mainan atau kenyataan..? Janji kosong atau sebuah harapan?
Ibu tau.. ini hanyalah borak anak dara kecil ibu..

Happy Birthday Princess!

Hasya Addini

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Same dress, toys and bed..but different Addini