Jom CLICK untuk auto CLICK disini.. :)

Friday, February 21, 2014

Mana kiblat?

MasyaAllah!! Its happend around us!!

Dulu-dulu..pernah dengar cerita camni
"Seorang bapa dan ibu mertua menziarahi rumah anak mereka. Masuk waktu solat, mereka pun bertanya .. mana arah kiblat?  Sadisnya kedua-dua anak menantu mereka tak dapat menyatakan arah kiblat yang betul.

Aku sangat ingat kisah itu, cuma tak tahu akan kebenaran ceritanya. Harapanku semoga ia cerita rekaan semata.

But..ianya berlaku..benar-benar berlaku dalam dunia yang fana ini.

Kami ke rumah seseorang. Macam biasa dah masuk waktu solat kami minta izin solat..dan tanya arah kiblat.
"Kiblat kut mana?"
Si A tanya si B, B bertanya si C, C lak tanya si D. Semua diam tak terkata. Akhirnya si A berkata..
"Mmm surau kat belakang rumah ni rasanya kiblat dia kut sini..kan B kann.. haa ye laa kut sinilaa kiblat surau tu. "

So what? Terkejut kami...

Ohh Ya Allah..tunjuklah kami semua jalan yang benar. Ampunkanlah dosa-dosa kami. Jauhkanlah kami dari perkara-perkara yang menjauhkan kami dari agamaMu..


p/s: .awak...cite ni dah lama berlaku.. masihkah awak ingat? Moga ianya tidak berlaku dalam keluarga kita..nauzubillahh

1 comment:

eiyta.ysp said...

Saya teringat2 ayat akak..sampai mlm lpas perbualan kita tue sy teringat..even sampai skrg pun sy teringat..akak ckp..
"Kalo kita tak solat, yg 5 waktu tu kita tak ingat..apa lagi yang kita ada..."
Betul akak..kalo kita tak ingat Dia..apa lagi yg kita ada dlm dunia nie..semuanya yang kita ada dalam dunia nie, semuanya Milik dia kan?? Alhamdullilah sbb sekuranga-kurangnya Allah bukakan hati kiter utk jd sebahagian dari hamba Dia yang bersolat..insyaallah..semoga kita terus istiqomah..amiinn.

Happy Birthday Princess!

Hasya Addini

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Same dress, toys and bed..but different Addini