Jom CLICK untuk auto CLICK disini.. :)

Monday, March 17, 2014

MH370 : macam mimpi yang panjang

Terkadang terasa macam aku sedang berada dalam sebuah mimpi... mimpi yang agak menyeramkan... dan macam mimpi tu amat panjang... belum ada kesudahan mimpi. Tapi, bila melihat sekeliling, aku sedar aku berada di alam nyata..

Terkadang rasa macam .. bila mimpi ni nak sampai ke penghujung? Hatiku dah letih bermain dengan pelbagai perasaan. Tapi.. aku sedar, hati mereka lagi letih dan pedih berbanding aku ni yang alahai... tak berkait pun dengan pesawat tu.. tapi hakikatnya semua insan yang ada hati dan perasaan pun sama-sama mempunyai perasaan begitu kan..

Terkadang rasa macam.. Ya Allah tunjukkanlah keajaibanMu!.. Hadirkanlah keajaiban untuk MH370.
Aku Bermohon supaya diberikan keajaiban..
Tiba-tiba dilembutkan hati mereka-mereka itu ... isikan minyak flight, lepaskanlah mereka kembali ke bumi Malaysia.. dan tamatkanlah bencana ngeri itu. Semua diam dan jangan menuding jari lagi. Semua dah kembali dengan selamat jadi usah diungkitkan isu itu lagi. Full stop!
Tapi, berpijak di bumi nyata..semua tu mustahil untuk berlaku. Bumi akan terus menuding jari. Siasatan bertubi-tubi. Tragedi itu tak boleh didiamkan sebab melibatkan banyak negara. Langkah keselamatan perlu diambil. Siasatan terperinci perlu dilakukan.. harus!

So what?
so why?
Apakah kamu tidak takut akan dosa dan pahala ..atau mungkin kamu takde pegangan agama?
wallahualam.

Pesanku dan seluruh rakyat ..
pulangkanlah mereka.. bukan untuk kami.. tapi untuk keluarga, ibu bapa dan anak-anak yang meratapi kemanakah menghilangnya mereka yang tersayang!
usahlah disorok mereka
nyatakanlah permintaan kamu
berbincanglah
...
apa sebenarnya yang kamu mahu.. duhai hati...?

No comments:

Happy Birthday Princess!

Hasya Addini

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Same dress, toys and bed..but different Addini