Jom CLICK untuk auto CLICK disini.. :)

Friday, April 25, 2014

Air gandum penawar cirit birit

Owhh.. tempohari sebelum ke fraser hill, aku buatkan air milo satu jug untuk brekfes kat rumah. Ingatkan habis budak-budak minum,tapi tak rupanya ...hahaoholaaa

Lewat petang balik dari fraser, tengok-tengok ada lagi air milo separuh jug atas meja. Nak buang kut membazir lak.. try rasa cam okey jer.. mmmm 10x pikir nak buat lain ke minum jer yg tu. Tapi mengenangkan aku stay rumah sedara..rasa cam serba salah nak buang terus air tu. Ok kut.. aku pun minun dengan amna.. sedap dan takde tanda basi ke apa kannn

Tapi.. rupanya tak!

Haishh!! Pagi esoknya terus sakit perut. Sakit dan sakit.. buang dan buang!  Adehh.. tapi amna ok jer. Huu mungkin perut dia sihat kut banding ngan perut aku yang dah puluh taun ni huuuu

Hubby suruh makan pil chik kit tek aunnn.. tapi aku cam biasa ngelat. Hihi.. kan dibaginya aku 5 biji..aku telan 4, bagi lagi 5 ku telan 3..heheheee.. jadi kali ni aku tak nak makan! Aciiii?

Pastu teringat semalam tu ada terbaca petua hílangkan cirit...minum air gandum

Tepung gandum

Ambil tepung gandum, campur dengan segelas air. Kacauuu. Then biarkan gandum mendap dalam air. Bila air dah timbul atas gandum... minum!!

Aku suruh hubby buat.. lama jugak nak tunggu gandum tu mendap ke bawah pastu barulah aku minum. Errr ofkos better dari makan pil cikit teon tu kannn rasenya hehehee..

Lepas minum ..still sakit.
Berlarutan hingga esoknya masih tak berdaya nak gi ofis.

Mmmm hubby tanya ..betulke air tepung gandum? Ke air gandum? Tak kembung ke minum air tepung gandum jer ? Huuuuu..huuu aku dalam sakit tu pun terpikir benda yang sama.. betul ke petua tu?

Pokok gandum

So today baru googel.. ehh betul apa petua tu.. tengok sini ehhh

 So ..mmm camne tuh? Atau mungkin sepatutnya aku minum 3x sehari cam ubat kot kan... maybe camtu kot kannn

Cuba anda try lenkali kalu terkena ehh pastu bagitau sini tau...!

Ehhh..bukan aku doa korang kena cirit... tapi kalau tercirit, cuba try yer!

No comments:

Happy Birthday Princess!

Hasya Addini

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Same dress, toys and bed..but different Addini