Jom CLICK untuk auto CLICK disini.. :)

Thursday, June 19, 2014

Menu udang galah biru nyum nyum!!

Harga : RM50 / kilo
Bilangan: 23 ekor
Tempat beli : Manir K. Trg

Ni rupa 23 ekor udang galah biru tu.. Wahhh tak sabar nak kerjakan si dia bergalah biru ni ..lalalaaa

Aku cuma potong janggut, potong tanduk depan dia yang tajam giler dan potong bahagian ekor yang tajam. Belakang kat bahagian atas dia tak perlu belah untuk buang yang itam macam udang biasa tu sebab memang takde urat itam tu (kata orang taik dia ekk)

Ni rupa udang yang dah siap bersih. Gạlah biru aku tak potong sebab nak gigit isi dia dalam galah tu...sedappp!

Dan yang bestnya mestilahh...
Ni dia.. telur udang.!!
Gemuk-gemuk udang ni..berebut aku makan dengan hubby. Sebbaik Hasya tak reti makan telur udang lagi.

Udang yang siap bersih semua..ready untuk dimasak dan ngap!! Haaa

Ni menu je tau..resepi sila tanya pakcik gugel ye..hehee..

Menu 1- Masak sambal udang galah Dhia
10 ekor


Menu 2 - Gulai kari udang galah Amna
8 ekor


Menu 3 - Udang galah masak lemak Hasya
2 ekor je


Menu 4 - Udang galah masak lemak cili api Khayla
Baki last 3 ekor udang
Cam biasa kena berebut ..hahaa.
 last-last dapat 1 1/2 ekor sorang.. tu bukan berebut namanya orkk huuu


Komen: 
- udang ni memang sangattttt manis
- masak lemak cili api memang menu paling meletop sekali (bagi kami laa)
- telur udang ni ummmpp memang sedap wallahh!!
- isi kat galah biru tu memang banyak dan tebal..jadi jangan potong buang

Wahh puas hati 3 hari makan menu udang galah. Seekor dah jatuh RM2.20 seekor. Kalau kat kedai.. tak taulah rege untuk lauk yang dah siap masak. Yang aku gugel RM25 unt 100 gram. So sekilo RM250..fuhhh berasappp jap rase!!

Thanks untuk ayah dhamirah yang tolong belikan. Lenkali kita berkelah kat teratak bonda púlak ek..


2 comments:

Dr Singa said...

wahhhhhh
kolesterol!!
hahahhaaaaaaa

Engku Artini said...

Ohooo kolestrol ekk.. aiyokkkkkk!!

Happy Birthday Princess!

Hasya Addini

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Same dress, toys and bed..but different Addini