Jom CLICK untuk auto CLICK disini.. :)

Tuesday, October 28, 2014

Tangggungjawab sebagai Pensyarah

Pensyarah sama tugas seperti seorang guru. Jika guru menyambut Hari Guru, pensyarah tiada Hari Pensyarah.. Tak apa. bukan itu yang pensyarah harapkan. Ianya sekadar Hari Guru yang disambut besar-besaran dari peringkat sekolah ke peringkat kebangsaan untuk menghargai jasa guru. Betul.. tak dinafikan jasa guru sangat besar.. tak terbalas. Tapi, macam tadi..bukan penghargaan yang aku inginkan.

Aku bertugas sebagai pensyarah sejak tahun 2004.
(elehhh baru 10 tahun kut.. ada yang lagi lama dari tuh.. lagi hebat dari tu tau.)
Tapi bukan tu yang aku nak comparekan.
Ianya pasal harapan
pasal tanggungjawab yang terpaksa dipikul.

Hari ni keputusan periksa keluar
aku menjenguk .. jenguk ok sebab takut.!
Seriussss sangat takut !
Subjek?
Perakaunan Kewangan 2 FAR150
Bilangan student?
3 orang SAHAJA.
ellehhhh 3 JER ker?
yess 3 orang student repeaters hokey
salah seorang students tu telah repeat 2 kali.. yess 2 kali! Ok katakan namanya AABB
lagi 2 orang tu... haaa lagi hebat.. repeat untuk kali ke 3! Yer TIGA KALI! Yang ni aku bagi nama CCDD dan EEFF
so.. the masalah problemnya adalah...CCDD & EEFF repeat paper ni untuk kali ke-3.
MAKSUDNYA
kalau mereka fail juga paper ni untuk kali ke-3, mereka akan terus dikira TAMAT PENGAJIAN!
tak boleh repeat lagi.. tapi dikira DISMISS terus..
maksudnya kena say BYE BYE kat kolej terus walaupun dia score paper lain or dapat pointer 3+.

Nampak tak?
Tanggungjawab sape kat situ?
Apa aku nak jawab pada parents mereka..?
Macamana masa depan mereka?

Ianya bukan pasal KPI kau gagal dapat 100% pelajar lulus peperiksaan (Walaupun aku sangat kisah pasal tu?)

Takut berganda-ganda bila HOD ajak tengok result students bersama-sama..
Dup dapp dup dapp
Tiap malam aku doa tau
Tak perlu cemerlang.. cukuplah lulus untuk mereka..
Bantulah mereka.. Ya Allah.
Aku dah berusaha..

And..
dengan tabahnya aku intai result mereka.
HOD yang bacakan.
100 PERCENT LULUS Tini!

Wahhhhhhhh Alhamdulillah..Alhamdulillah
terlepas beban sudah.
Syukut mereka dapat meneruskan pengajian
Dapat meneruskan impian dan harapan keluarga mereka
Alhamdulillah!!

RESULT PENUH:
AABB : B-
CCDD : C
EEFF   : C

Nanti aku publish semula result diorang..


No comments:

Happy Birthday Princess!

Hasya Addini

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Same dress, toys and bed..but different Addini