Jom CLICK untuk auto CLICK disini.. :)

Friday, April 15, 2016

Buzy

arghh..
ehh
mmmmmmm

jangan merungut
minggu ni macam arghh.. help me!
minggu ni je rasa macam nak duduk dalam dakapan bonda jer..seriously it is!
rasa macam nak jadi anak kecil.. duduk dalam ribaan bonda!
tak perlu fikir apa-apa.. main je dalam dukungan bonda
mmmm
lately selalu fikir
dan terbayang
macam ni lah.. bonda.. arwah nenda, arwah ayahanda, arwah kanda..
mendukung, menemani, mendodoi, memandikan, menyuap makan, mengajarku bertatih,
mengajarku bertutur,
memujuk tangisku, meredakan amukanku,
membelikan mainan, memasak makanan kegemaranku

macam ni lah.. mereka mendidikku.. mengasuhku
seperti mana aku mengasuh ilman khalish sekarang
menatang bak minyak yang penuh

mereka memanjakanku sepertimana aku memanjakan ilman
memanjakan addinies

tapi aku lupa itu
aku cuma perlu ingat
detik itu berlaku
sungguh manis dan indah
aku dalam pelukan bonda
menyusu bersama bonda
tidur dalam pelukan dan alunan merdu nyanyian bonda
arwah abah mesti selalu mengalunkan ayat suci quran seperti selalu
arrwah nenda mesti selalu menemaniku setiap masa

aku ingin begitu

walau bonda tak pernah memelukku ketika aku menjangkau dewasa ini
bonda tak pernah mempamerkan kasih sayangnya dengan sentuhan
bonda tak pernah memanjakanku dengan tangan
Hingga aku terpaksa bertekad pada satu hari.. dulu.. satu ketika dulu.. aku bertekad
Aku akan peluk dan cium bonda satu hari nanti..
Itu dulu
Betapa bonda tak pernah atau aku lupa yang bonda memeluk dengan penuh kasih sayang ketika aku kecil

Kasih sayang bonda terletak pada ...
Keikhlasannya menikahkanku
keizinannya melepaskanku bekerja di luar kampung halamannya
Kehadirannya pada setiap detik aku melahirkan cucunya
pada masakannya yang tak pernah putus ketika kami mengunjunginya sesekali.. ye sesekali cuma
Banyak kasih sayangnya yang tak dapat aku huraikan
Tak terhingga
Bukan hanya pada tiada pelukan kasih darinya
Bonda tidak membalas pelukanku
Bonda juga tidak membalas ciuman pipiku
Bonda tak pernah membelaiku dewasa ini
Tapi bondaku menatang aku bak minyak yang penuh dengan cara yang berbeza

Arg,, stress keje.. ginilah
membayangkan bonda dah menghilangkan gelora gundah gelana di hati

I Loove u Bonda
Really miss u
Miss your hug and kisses!

5 comments:

#0.0000000000005 said...

Bukan komen (sbb xlayak) just a sharing.

Kawan I cakap aritu, currently, it's more on what we give.

I lost my morning Milo since form 4. It is due to what I give to her :(

Engku Artini said...

what did u giv to her.. mmmm.. what ye
but actually.. do u get hug & kisses from her dewasa ni..? dont make me jelessy yeah..
Busu..pls answer too yeah..

tengku afza engku yusof said...


#5 : u lost ur milo not becoz of me kan? hehe.. i think becoz u're wake up so early morning, to cycle basikal to go SMKPM.. kan3?? hehehe

sis : dont worry.. dont jelezz.. i also can't get her hug and kisses back... kasih sayang die sgt tersembunyi... sungguh indah jagaan die kpd kite as anak yatim.. huhu

smg bonda dikurniakan kesihatan yg berpanjangan dan dipanjangkan umur...

#5 said...

Nope. Due to something from my mouth.

Engku Artini said...

#5.. mesti u request milo ais pepagi ni kan..

busu.. kan.. so.. we are same! lets get her hug & kisses back. it is priceless!!
camne eh..?

Happy Birthday Princess!

Hasya Addini

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Same dress, toys and bed..but different Addini