Jom CLICK untuk auto CLICK disini.. :)

Saturday, March 18, 2017

Mainan masak-masak baru : Bread Maker Tesco

One day tertengok kat tv.. chef tu ajar buat roti, letak semua barang dalam BM, tunggu jer.. tak perlu uli dengan tangan pun.. semua BM yang uli then siap doh. Boleh bentukkan roti ikut suka hati. Aku pun terus.. ehh what? Gitu jer ker? Alahai mudah beno. Aritu masa aku uli buat doh pizza kemain penat weh tangan. Rupanya semudah main campak-campak  gitu jer? Owh ini tak boleh jadi. Terus jadi semangat nak beli BM yang mampu milik. Yang tak mampu jangan mimpi keh. Hihi biar papa asal bergaya gitu.. atau pun ingat rtny.. pakai baju di badan sendiri tau! Mmmm baiklah

So budget ciput jer hasil duit yaya jumpa sebagai penyelamat aritu. So servey-servey.. ramai yang kata BM tesco pun ok apa..baru RM200. Ok lah..kan. bukan nak jual pun kan. Buat main-main kat rumah je.. hoho

Ok.. seme hubby yang uruskan ikut lazada.
Harga asal RM199
Discount debit card maybank 10%.
+ caj postage RM12.50
Total semua RM191 jerk.. wah.. lagi murah kan. Okeh terus on.
Lepas 3 hari terus sampai


So.. apa lagi.. darat undang la aku jap. Terus baca buku panduan .. kena basuh dulu then bake dulu 10 minit..then baru boleh letak bahan-bahan roti.

So.. here i am.. wah kemain tau start uli kul 8 malam dah rasenya
Camni.. campak jer semua bahan..start yang cair dulu..last skali yis.


9.30 baru siap BM uli camni.
Gebunya kan!

Then.. bentukkan roti paung.


Bakar dalam 20 minit..

Wah semerbak bau...!. sib baik jadik. Cuma agak gemuk-gemuk roti. Lenkali kena buat kecik sikit baru comel macam roti paung manir

Malam tu tidur kul 1 malam. esok kerja sambil selsema sebab lewat tidur.Sambil bakar tu sambil makan panas-panas. mmm dap dap! Alhamdulillah jadik. Lenkali nak letak filling pes kacang pulak mesti best macam manir mari.. hihi..

3 comments:

tengku afza engku yusof said...

waaa... sedapnyeee... nak g kuantan la.. semata2 utk makan roti baru.. nyummy3

Dr Singa said...

choppppp .. hehehe darat undang tu apa maknanyaa:)

boleh kan biar kan je dalam tu nanti otomatik di bakar? saya rasa macam nak beli jugak la.. macam senanng je

Nora Karim said...

Wah... senang ni kak... memang senang bangat ni... macam best je...

Happy Birthday Princess!

Hasya Addini

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Same dress, toys and bed..but different Addini