Jom CLICK untuk auto CLICK disini.. :)

Tuesday, May 23, 2017

Resepi roti cheese stick super soft!!

Ok... kali ni buat roti cheese pulak.
Resepi dari sini... emiliaputeri.blogspot.. step by step roti cheese sungguh soft sekali lagi

Terima kasih emilia.. memang super soft roti kali.. betullah rahsia water roux tu amat penting masa uli doh ni!

So.. lepas husband cakap suruh BM rehat dulu (hari sabtu).. aku pun terus berkobar-kobar sahut cabaran. Takpe.. esok aku buat roti konpem sedap gitu! ha ha haa!!.. Ahad esoknya.. husband keje kan.. terus aku gugel resepi cheese ..

Tadaaaaa...nilah hasilnya!!


zoom sikit.. memang lembut sangat...gebu gebasssss sangat!!

Ni sebelum bakar.. 
tengok ada 4 acuan kan.. 
tapi tak sempat masak acuan kedua, acuan pertama dah habis aku anak beranak makan..
hajatnya nak makan lagi dan lagi.. tapi kenyang laa pulak.. tak larat dah nak sambung makan walaupun sodap !
tapi tak tipu..memang sedap dan lembut tau!
So.. dapat snap 3 bekas jer. acuan yang dah siap dibakar.. 1 loyang dah abis dimakan.
tu pun tak sempat sampai pagi esok (isnin), dah tinggal sebekas je lagi...terlaris di pasaran sungguh!! 
Isnin tu.. memang terus habis.. 
I liokeee sangat! 

kali ni barulah husband betul-betul cakap...
wahhhh lembutnya roti kali ni!! sedapnya..!!
haaaa terus senyum kambing ke telinga la aku ha haaaaa!!

Mmmm malam ni semangat nak buat roti.. hahaa.. harapnya mejadi lah ye..hi hiii

No comments:

Happy Birthday Princess!

Hasya Addini

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Same dress, toys and bed..but different Addini