Jom CLICK untuk auto CLICK disini.. :)

Thursday, July 27, 2017

Resepi mini pizza guna bread maker

Sekarang ni ada hobi baru..
Late night baking konon-konon.. haha

Tarraaaa!! 
Inilah hasilnya semalam.. untuk makan sendiri kannn.. bolehla
Pizza 
Mini pizza

Trima kasih puan atas perkongsian..

Kul 9.30 baru bread maker siap uli doh. Then barulah aku start keje menguli pakai tangan pulak

Mula-mula buat bulat-bulat, then lenyek ikut tebal yang kita nak

Dah siap uli.. macam-macam saiz ada kan..hihi

Pastu biarkan dalam 30 minit supaya doh tu kembang naik semula.

Tengok.. dah naik kan.. ni aku biar 40 minit

Pastu sapu tomato puri..or sos spagheti or sos pasta

Pastu letak cheese dulu sikit.
Then baru letak topping.
Aku buat 2 topping. 

1. Guna daging kisar.. goreng dulu dengan bawang potong dadu & serbuk kari. Pastu tabur capsicum & cendawan butang sekali

2. Crab stick + cendawan butang + lada benggala

Dah siap letak topping, barulah tabur semula cheese cheddar & mozarella

Lenkali kena tabur cheese banyak lagi.. sebab rasanya dah banyak letak cheese, tapi bila dah masak, nampak sikit je rupanya cheese tu. 

Hari ni semua bawa bekal homemade pizza.

Nyummm
Jemputlah datang.. rasa sama-sama k.


1 comment:

Laura Azura Zainal said...

seronoknya buat pizza. zura ikut cara kak zalinzalina ni jugak kalau buat roti.

lapor pizza la rasanya skrg

Happy Birthday Princess!

Hasya Addini

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Same dress, toys and bed..but different Addini